piątek, 24 stycznia 2014


Wychodzę na dwór. Czuję mróz na policzkach. Śnieg uginający się pod butami.

Czuję się jak w bajce. Obecna zima jest cudowna. Przypominają mi się fragmenty "Królowej Śniegu" Andersena. Pamiętam jak babcia czytała, a ja uważnie wsłuchiwałam się w magiczne słowa tej baśni. To było o wiele bardziej niesamowite niż oglądanie jakiegokolwiek filmu. Czułam wtedy ten śnieg, ten wiatr i mróz. Bałam się mroźnej królowej i przeżywałam losy rodzeństwa zagubionego w tym świecie.

Krajobraz na dworze. Dawno nie było tak pięknej zimy. Wszystko pokrywa gruba powierzchnia lodu. Przykryta jest warstwą śnieżnobiałego puchu. Wychodząc z domu nie widziałam nikogo. Po kilku minutach spaceru zaczęłam zauważać samochody - nielicznie. Słyszałam śmiech dzieci. Zaczęłam rozpoznawać twarze w białym otoczeniu i widziałam radość. Ludzie lubią zimę. Nie widziałam tego przez wieki. Dzisiaj zobaczyłam. Za pokrywą lodu i chmurą śniegu był uśmiech. Ukryty, jednak zauważalny. I mimo, że usta pozostały w bezruchu, oczy się śmiały.

Też lubię zimę. Jeszcze tydzień temu uparcie twierdziłam, że nie potrzebuję śniegu w tym roku. Teraz wiem, że się myliłam. Dobrze, że spadł. tak być powinno. (prosi się napisać - "taki mamy klimat") I mogę zanurzyć się w ciepłym kocu z kubkiem herbaty. Tylko na chwilę, bo nie mam czasu. Odwiecznie go nie mam. Może starczy na pół godziny jogi, ale na nic innego. A szkoda.



4 komentarze:

  1. Zgrałyśmy się-dopiero co pisałam o zimie :)
    Tak, zima jest piękna w tym roku.
    door-behind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytając twoje posty czuję się jakbym słuchała takiej baśni. Jakby wszystko nagle zwalniało, a ja próbuję sobie wyobrazić każde twoje słowo i porównać ze swoimi spostrzeżeniami i tym co wizę na co dzień wokół siebie. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. hej trafilam tutaj z bloga o gotowaniu twojego.. szkoda ze nie gotujesz ale dobrze ze piszesz :) pisanie kazdego uspokaja i pozwala uwolnic emocje ;)

    ja za to zaczynam gotowanie z bloggerem zero0kcal.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje zostałaś nominowana do LBA pytania są na moim blogu: emilllka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń